خبر فوری: حذف شرط تمکن مالی و اثبات ترک کانادا برای برخی ویزاهای توریستی!

بر اساس گزارش جدیدی که اخیراً منتشر شده است، به دلیل آنچه که از آن تحت عنوان تراکم بالای پرونده های معوقه در اداره مهاجرت کانادا نام برده شده، به آفیسرهای اداره مهاجرت این امکان داده شده است که برای تعیین تکلیف پرونده های ویزای توریستی و سوپر ویزا (ویزای والدین) که تا تاریخ 16 ژانویه 2023 (26 دیماه 1401) ثبت شده اند، از 2 شرط اساسی تمکن مالی و اثبات ترک کانادا پس از اتمام اعتبار ویزا، چشم پوشی کنند.

این تفویض اختیار از آن جنبه اهمیت دارد که همواره اصلی ترین دلیل ریجکت شدن پرونده های ویزاهای توریستی، اثبات ترک خاک کانادا بوده است.

نکته ی مهم و قابل توجه دیگر اینکه در حال حاضر از مجموع 2 میلیون و 250 هزار پرونده ی معوقه در اداره مهاجرت کانادا، بالغ بر یک میلیون و 300 هزار پرونده مربوط به ویزاهای اقامت موقت است و امید می رود که با اختیارات ویژه ای که به آفیسرهای اداره مهاجرت داده شده است، تکلیف بخش عمده ای از این پرونده های معوقه روشن شود. 

به نظر می رسد که تسهیل پردازش درخواست‌های موجود با کاهش استانداردهای واجد شرایط بودن، کانادا را برای شروعی تازه و بازگشت به زمان‌بندی پردازش قبل از همه‌گیری کرونا آماده می‌کند. 

در همین راستا، وزیر مهاجرت کانادا، در ماه های اخیر به دفعات بر این موضوع تاکید کرده است که هدف گذاری اداره مهاجرت کانادا بازگشتن به استاندارد رسیدگی به پرونده های درخواست ویزای اقامت موقت (توریستی، تحصیلی، کاری) ظرف مدت 2 هفته است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *