3 دلیل اصلی که باعث تاخیر در اعلام نتیجه ویزاهای کانادا میشود

از آنجایی که تعداد پرونده های معوقه ی اداره مهاجرت کانادا همچنان خارج از کنترل رو به افزایش است، چند کار وجود دارد که می توانید به عنوان یک متقاضی برای جلوگیری از گیر افتادن درخواست خود در مرحله «لازم به بررسی» انجام دهید.

سفارش یادداشت های سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) یکی از روش های رایج برای اطلاع از وضعیت یا جزئیات درخواست شما است.

شما می توانید یادداشت های پرونده خود را از طریق ایمیل یا از طریق سامانه اداره مهاجرت بصورت آنلاین دریافت کنید. این یادداشت ها یک نمای کلی از جزئیات پردازش درخواست مهاجرت/ویزای شما ارائه می دهند.

بخشی از این ارزیابی ها به واجد شرایط بودن، نقض حقوق بشر محلی یا بین المللی، مسائل پزشکی، فعالیت های جنایی و غیره می پردازد.

این یادداشت ها گاهی اوقات با برچسب “بازبینی لازم است” متمایز می شوند. عبارت “بازبینی لازم است” از نظر تئوری، آفیسر اداره مهاجرت را قادر می سازد تا توجه یک آفیسر ارشد ویزا را به یک مشکل خاص جلب کند و اقدامی مانند رد درخواست یا درخواست اسناد پشتیبانی بیشتر را به دنبال داشته باشد. 

متأسفانه، در نتیجه، هر عاملی که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد، پرونده شما در فهرست اولویت‌های پایین‌تر قرار می‌گیرد و اغلب برای بررسی در زمان‌های بعدی کنار گذاشته می‌شود.

در چنین شرایطی، نکته ی اساسی اینجاست که آفیسرهای ویزا با حجم زیادی از پرونده روبرو هستند و اغلب هیچ کس وقت رسیدگی به درخواست های پیچیده تر که دارای برچسب “بازبینی لازم است” را ندارد. 

سه دلیل اصلی برای اینکه پرونده متقاضی، برچسب «بازبینی لازم» را دریافت کند عبارتند از: 

1- کم بودن تمکن مالی (Lack of sufficient funds) 
متقاضی ها باید نشان دهند که منابع مالی لازم برای اقامت در کانادا را دارند تا برای یکی از مسیرهای اقامت دائم در نظر گرفته شوند.

اگر آفیسر اداره مهاجرت کانادا به این جمع بندی برسد که نوسانات در نرخ برابری ارز خارجی، میزان دارایی های نقدی متقاضی را به صورت معنادار به زیر حداقل های مورد نیاز به دلار کانادا کاهش داده است، ممکن است پرونده را برای بررسی علامت گذاری کند. 

دلیل دیگر ممکن است شامل ارائه اسناد پشتیبان نادرست، مانند دارایی‌های غیرنقدی مانند اوراق قرضه یا املاک و مستغلات در بخش تمکن مالی باشد.

به طور معمول، در صورت بروز نوسانات ارز، متقاضی اخطاریه و فرصتی برای پاسخ به نامه دریافت می کند.

عدم ارائه مدارک لازم برای اثبات منابع مالی و پاسخ به نامه ممکن است منجر به رد درخواست متقاضی شود.

هنگامی که برای اولین بار متوجه برچسب “بازبینی لازم” می شوید، بهتر است به جای اینکه منتظر تماس اداره مهاجرت باشید، اقدامات پیشگیرانه ای برای حل آن در اسرع وقت انجام دهید. 

بسته به دسته ای که برچسب “بازبینی لازم” را دریافت کرده است، باید اطلاعات به روز شده یا بیشتری را به اداره مهاجرت ارائه دهید.

به عنوان مثال، اگر اثبات منابع مالی مشکل باشد، باید صورت‌حساب‌های بانکی به‌روزرسانی شده‌ای را ارائه دهید که ثبات مالی خود را ثابت می‌کند، ترجیحاً با وجوه اضافی کافی برای پوشش نوسانات ارزی آینده.

2- سابقه اشتغال (Employment history) 
در صورتی که آفیسرهای ویزا اینگونه برداشت کنند که تجربه کاری شما قابل تأیید نیست یا اگر بین مدارک تأیید استخدام و شرح NOC واجد شرایط مغایرت وجود داشته باشد، ممکن است پرونده را برای بررسی علامت گذاری کنند.

علاوه بر این، واجد شرایط بودن یک کارگر ماهر با پیشنهادات استخدامی در مشاغل خاص طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) مرتبط است. 

برای جلوگیری از بروز مشکل، اطمینان حاصل کنید که مدارک اضافی یا یک اقرار نامه ارائه می‌دهید که موضوع را کاملا شفاف سازی کند. 

3- عدم پذیرش (Inadmissibility) 
اتباع خارجی ممکن است به دلایل مختلف، مانند فعالیت های مجرمانه گذشته در خارج از کشور یا در داخل، نگرانی های بهداشتی یا تقلب در درخواست، اجازه ورود به کانادا را نداشته باشند. 

زمانی که شخصی قبلاً از ورود به کانادا یا هر کشور دیگری منع شده باشد، مقامات اداره مهاجرت مکرراً خواستار بازنگری برای تعیین اینکه آیا این موضوع نگرانی‌های جدیدی در مورد پذیرش فعلی آنها ایجاد می‌کند یا خیر. 

از این رو، مشخص کردن دلیل یا دلایل رد ویزای قبلی یا مشکلات مهاجرت بسیار مهم است. 

علاوه بر این، حتی اگر پس از دریافت اعلان مبنی بر نیاز به بررسی، اطلاعات بیشتری ارائه کرده باشید، احتمالاً فایل شما همچنان در انتهای لیست بررسی قرار خواهد گرفت.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمام رد ویزاهای قبلی و رد ورود را همراه با توضیح مناسب برای جلوگیری از برچسب گذاری مجدد اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *