کانادا شرط ویزا برای اتباع 13 کشور را لغو کرد

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، امروز ضمن بازدید از شهر وینیپگ، اطلاعیه ای در مورد سفر بدون ویزا منتشر کرد.

دارندگان گذرنامه از 13 کشور از این پس می توانند بدون نیاز به ویزای اقامت موقت از طریق مرزهای هوایی به کانادا سفر کنند. با این حال، این فقط برای مسافرانی از این کشورها اعمال می شود که یا در 10 سال گذشته ویزای کانادا داشته اند یا در حال حاضر دارای ویزای معتبر غیر مهاجرتی ایالات متحده آمریکا هستند. مسافران واجد شرایط شامل دارندگان گذرنامه از این کشورها هستند:

فیلیپین
مراکش
پاناما
آنتیگوا و باربودا
سنت کیتس و نویس
سنت لوسیا
سنت وینسنت و گرنادین
ترینیداد و توباگو
آرژانتین
کاستاریکا
اروگوئه
سیشل
تایلند

بیش از 50 کشور وجود دارند که شهروندان آنها می توانند بدون ویزا وارد کانادا شوند، اگرچه اکثر آنها در صورت ورود هوایی به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارند.

شهروندان ایالات متحده برای ورود به کانادا نیازی به eTA یا ویزا ندارند مگر اینکه برای کار یا تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. 

اتباع کشورهایی که از اخذ ویزا معاف نیستند، باید برای ویزای اقامت موقت (TRV) که به عنوان ویزای توریستی نیز شناخته می شود، درخواست دهند.

ویزای توریستی به یک فرد اجازه می دهد تا برای یک دوره 5 ساله به کانادا سفر کند (متقاضی در هر بار ورود می تواند تا 6 ماه در داخل خاک کانادا بماند).

ورود به کانادا با ویزای توریستی به دارنده، اجازه کار یا تحصیل در کانادا نمی دهد و ممکن است در فرودگاه محل ورود از آنها خواسته شود که نشان دهند هدف از سفر آنها به کانادا فقط موقتی است (مانند گردشگری یا ملاقات با خانواده).

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در حال حاضر در حال کار بر روی تعداد زیادی از برنامه های اقامت موقت است. آخرین داده های سیستم پردازش ویزای کانادا نشان می دهد که 50٪ از درخواست های ویزای توریستی در چهارچوب استانداردهای تعریف شده که 14 روز است پردازش نمی شوند. 

( آخرین بروزرسانی مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شهروندان ایرانی را از طریق این صفحه می توانید ببینید)

آقای فریزر گفته است که برنامه های اقامت موقت تحت تأثیر اعتصابات اخیر اتحادیه خدمات عمومی کانادا قرار گرفته است. اعتصاب 12 روزه از 19 آوریل تا 1 مه ادامه داشت و فریزر به خبرنگاران گفت که 100,000 درخواست در آن دوره رسیدگی نشده بود که در غیر این صورت می شد. او همچنین گفت که انتظار دارد اداره مهاجرت بتواند به استانداردهای پردازش قبل از همه‌گیری طی هفته‌ها یا چند ماه آینده برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *