مزایای تحصیل در مونترال کانادا چیست؟

مزایای تحصیل در مونترال کانادا چیست؟

مونترال یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این شهر که دومین شهر بزرگ در کانادا است نزدیک به 15 دانشگاه و 60 کالج دارد که امکانات آموزشی در سطح جهانی را ارائه می دهند.

مونترال همچنین میزبان تعدادی از بهترین موسسات آموزشی جهان است و در سال 2017 در رنکینگ بهترین شهرهای دانشجویی Q.S در رتبه 1 قرار گرفت. همچنین مونترال شهری است که از نظر تنوع فرهنگی بسیار غنی است و میزبان بیش از 42000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان است. 

دانشگاه‌ها و کالج‌های مونترال طیف وسیعی از حوزه‌های آموزشی را برای دانشجویان پوشش می‌دهند، و این شهر فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ‌التحصیلان همه رشته‌ها دارد.

مونترال همیشه مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی بوده است، زیرا همیشه سرزمینی بوده است که آینده آکادمیک امیدوارکننده ای را برای فارغ التحصیلان از سراسر جهان فراهم می کند. مونترال با بیش از 23 درصد از جمعیت متولد خارج از کشور، بیش از 120 جامعه فرهنگی از تمام قاره ها دارد که آن را به یک مرکز تبادل فرهنگ تبدیل کرده است.

برخلاف بسیاری دیگر از مقاصد جهانی بین‌المللی، مونترال جمعیت واقعاً متنوعی در مورد زبان‌هایی دارد که صحبت می‌کنند. تقریباً 55 درصد از جمعیت مونترال دو زبانه هستند و انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و 20 درصد از جمعیت، بیش از سه زبان یا بیشتر صحبت می کنند.

مهمتر از همه، مونترال یکی از امن ترین مکان های کانادا و جهان است. مجله اکونومیست، مونترال را به عنوان یکی از امن ترین شهرهای جهان رتبه بندی کرده است که رتبه چهاردهم جهان و رتبه چهارم در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است. 

هزینه تحصیل در کالج در مونترال چقدر است؟
مونترال یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای کانادا از نظر تحصیلات دانشگاهی و هزینه اسکان است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های مونترال به طور کلی در بین موسسات آموزشی و دوره مورد نظر شما متفاوت است.

برای دانشجویان بین المللی، هزینه های تحصیل در این شهر یکی از پایین ترین ها در آمریکای شمالی است و بین 9000 دلار کانادا تا 50000 دلار کانادا یا بیشتر متغییر است. این کمترین میزان شهریه در مقایسه با دانشگاه های تورنتو یا ونکوور است. به عنوان مثال، اگر دانشجویی بخواهد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مونترال (University of Montreal) تحصیل کند، هزینه آن 18186 دلار کانادا در سال است، در حالی که در کالج داوسون، مدرک کارشناسی ارشد بسته به برنامه، 19،486 دلار کانادا یا بالاتر هزینه دارد.

وقتی هزینه های زندگی، حمل و نقل و هزینه های غذا در مونترال را با سایر شهرهای کانادا مقایسه می کنید، می توانید تفاوت زیادی در قیمت پیدا کنید زیرا قیمت ها در مونترال نسبتا ارزان و مقرون به صرفه است.

مونترال همچنین مکانی است که دانشجویان می توانند مسکن ارزان پیدا کنند. هزینه خوابگاه ارائه شده توسط دانشگاه بین 400-700 دلار کانادا در ماه است. یک آپارتمان سه خوابه فقط 1300 دلار کانادا در ماه و یک آپارتمان دو خوابه 1100 دلار کانادا هزینه دارد.

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند یک بلیط ماهیانه برای حمل و نقل عمومی (قابل استفاده در تمام خطوط مترو و اتوبوس) دریافت کنند که هزینه آن 83 دلار کانادا خواهد بود، یا حتی یک دوچرخه برای گشت و گذار در مکان‌های مونترال دریافت کنند. برای غذا، دانشجویان باید به طور متوسط 350 دلار کانادا در ماه هزینه کنند و فعالیت‌ها و فستیوال‌های سرگرم‌کننده زیادی در طول سال در شهر برگزار می‌شود که دانشجویان می‌توانند در مجموع به راحتی با پرداخت حدود مبلغ 115 دلار کانادا در این برنامه ها شرکت کنند.

گزینه های بورسیه تحصیلی برای کالج ها در مونترال چیست؟
برای یک دانشجوی بین المللی، هزینه تحصیل در مونترال می تواند کمی بازدارنده باشد. با این حال، دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا نیز تعدادی بورسیه تحصیلی و سایر کمک‌های مالی را برای کمک به دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند تا رویاهای خود را دنبال کنند. این بورسیه ها می توانند کلی یا جزئی باشند و از نظر شایستگی یا نیاز ارائه شوند.

قبل از اینکه به بورسیه های تحصیلی دانشگاه ها نگاه کنیم، دولت کبک یک برنامه بورسیه شایستگی (Merit Scholarship) ارائه شده در سه سطح دانشگاه، در آموزش فنی در سطح کالج و در آموزش حرفه ای دارد. هدف آن تشویق به استخدام بهترین داوطلبان بین المللی در برنامه هایی با چشم انداز شغلی و تحقیقاتی خوب است. برنامه بورسیه شایستگی به دریافت کنندگان این امکان را می دهد که از بورس تحصیلی، معافیت از شهریه های متفاوت پرداخت شده توسط دانشجویان بین المللی، و بیمه درمانی و پوشش بستری در بیمارستان بهره مند شوند.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید برای بورسیه های تحصیلی زیر نیز اقدام کنید:

وقتی نوبت به درخواست بورسیه می رسد، بهتر است تحقیقات خود را از قبل شروع کنید. اکثر بورسیه ها دارای ضرب الاجل های دقیق هستند و شما باید در صورت نیاز زمان کافی برای تهیه توصیه نامه ها یا نوشتن مقاله داشته باشید. 

اکنون که مروری بر شرایط کلی زندگی و تحصیل در شهر مونترال کردیم، در جدول زیر به مقایسه اجمالی بین 10 تا از دانشگاه ها و کالج های مونترال می پردازیم:

Rank University IELTS/ TOEFL Average Tuition Fee Application Deadline Language of Instruction
31 (QS Global) McGill University IELTS: 6.5 or above / TOEFL iBT: 85 or above CAD 35,000 June 1 for the term beginning the following fall English
101-150 (QS Global) University of Montreal IELTS: 6.5 or above / TOEFL iBT: 86 or above CAD 14,000 Three different intakes in Fall, Winter and Summer English
106 (Webometrics National) Vanier College IELTS: 6.5 or above / TOEFL iBT 80 or above CAD 12,500 Winter and Autumn intakes English
571-580 (QS Global) School of Higher Technology, University of Quebec IELTS 6 or above / TOEFL iBT 80 or above CAD 21,148 April / August/ December French
28 (Webometrics National) Polytechnic School of Montreal IELTS 6.5 or above / TOEFL iBT 90 or above CAD 19,000 March, June and November French
133-175 (US News Regional Universities North) College Rosemont IELTS: 6.5 or above / TOEFL iBT: 85 or above CAD 19,000 January/ March/ November English and French
38(US News Regional Universities North) Lasalle College IELTS: 6.5 or above / TOEFL iBT: 86 or above CAD 24,500 Fall,Winter and Summer intakes French and English
80 (QS Global) HEC Montreal IELTS: 7.0 or above / TOEFL iBT of 95 or above CAD 48,984 January, May and September English
551 – 560 (QS Global) Concordia University IELTS: 7.0 or above / TOEFL iBT of 95 or above CAD 25,000 Winter and Summer English and French
106 (Webometrics National) Dawson College IELTS: 6.0 or above / TOEFL iBT of 61 or above CAD 16,000 November 1 for Winter Semester and March 1 for Fall Semester English

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *