سفر به ۱۷ کشور جهان با ویزای توریستی کانادا

احتمالاً تا بحال در مورد اعتبار پاسپورت کانادا مطالب زیادی شنیده اید، اما در این پست قصد داریم تا در مورد مزایایی که داشتن ویزای توریستی کانادا دارد صحبت کنیم.

شاید تا الان فکر می کردید که تنها مزیت ویزای توریستی کانادا این است که به شما این امکان را می دهد که در یک بازه زمانی 5 ساله، به دفعات به این کشور سفر کنید. اگرچه برای بسیاری از ایرانی ها، دست یافتن به همین مقدار هم یک آرزو محسوب می شود اما جالب است بدانید که اعتبار ویزای توریستی کانادا به قدری هست که علاوه بر خود کشور کانادا، به شما این امکان را می دهد که به ۱۷ کشور دیگر جهان هم بدون نیاز به ویزا، سفر توریستی داشته باشید.

بدون شک چنین قابلیتی، بویژه برای شهروندان ایرانی که با محدودیت های فراوان برای گرفتن ویزا و ورود به کشورهای مختلف جهان روبرو هستند یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود.

قبل از اینکه به سراغ اسامی کشورهایی برویم که به اتباع ایران، در صورت داشتن ویزای توریستی کانادا، اجازه سفر بدون نیاز به گرفتن ویزا را می دهند، چنانچه علاقمند به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه ی گرفتن ویزای توریستی کانادا بودید، با کارشناسان رویال ویزا سنتر از طریق این صفحه تماس بگیرید و به رایگان کلیه اطلاعاتی که نیاز دارید (لیست مدارک، دفترچه راهنما، فرم های سفارت و…) را دریافت کنید. 

لیست کشورهایی که شما بعنوان یک شهروند ایرانی با داشتن ویزای توریستی کانادا می توانید بدون نیاز به گرفتن ویزا به آنها سفر کنید به این شرح است:

  نام کشور مدت ویزا
1 مکزیک طبق برنامه سفر
2 بلیز ۳۰ روز
3 کاستاریکا ۳۰ روز
4 پاناما ۳۰ روز
5 آنگویلا ۹۰ روز
6 آنتیگوا و باربودا ۳۰ روز
7 برمودا ۳۰ روز
8 جزایر بریتیش ویرجین ۱۸۰ روز
9 کوبا ۳۰ روز
10 جمهوری دومینیکن ۹۰ روز
11 تورکس و کایکوس ۹۰ روز
12 گرجستان ۹۰ روز
13 مونته نگرو ۳۰ روز
14 مقدونیه شمالی ۱۵ روز
15 انگلستان ۲۴ ساعت
16 قطر ۳۰ روز
17 مصر ۳۰ روز

 

اطلاعات مندرج در جدول بالا، در تاریخ انتشار این مطلب صحیح می باشد ولی با توجه به اینکه قوانین ویزای کشورهای مختلف دنیا ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر یابد، چنانچه قصد سفر به هر یک از این کشورها با در دست داشتن ویزای توریستی کانادا را داشتید، توصیه می شود که قبل از انجام هرگونه برنامه ریزی، مجدداً با سفارت آن کشور در تهران و یا وزارت امور خارجه همان کشور، مکاتبه نمایید و حصول اطمینان کنید که این قوانین همچنان پابرجاست.

 

منبع: رویال ویزا سنتر

(جمع آوری شده از پرتال های گردشگری و یا سامانه های وزارت خارجه کشورهای فوق الذکر و همچنین پرتال IATA) 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *