دادگاه فدرال کانادا: اداره مهاجرت می تواند درخواست ویزای دانشجویان با نمرات پایین را رد کند

به تازگی دادگاه فدرال کانادا حکم داده است که برای افسر ویزای اداره مهاجرت (IRCC) منطقی است که درخواست ویزای تحصیلی را رد کند در صورتی که متقاضی نمرات پایینی در مقطع قبلی تحصیل در “دوره های اصلی” یا “دروس اصلی” داشته باشد که مربوط به برنامه تحصیلی مورد نظر آنها در کانادا است.

در پرونده دادگاه فدرال یک متقاضی 23 ساله هندی به نام “باروت” علیه اداره مهاجرت کانادا، وی برای بررسی قضایی تصمیم یک افسر ویزای که درخواست وی برای مجوز تحصیل را رد کرد، درخواست داد.

متقاضی مدرک لیسانس خود را در رشته مطالعات مدیریت در دانشگاه بمبئی در سال 2020 دریافت کرده بوده و سپس در سال 2021، برای دریافت ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت کارآفرینی در کالج Canadore اقدام کرده است.

این متقاضی همراه با درخواست خود، نامه پذیرش خود را از کالج کانادور، ریز نمرات خود و نامه پشتیبانی از کارفرمای فعلی خود ارائه کرده است.

حتی با وجود اینکه کالج Canadore نامه ی پذیرش متقاضی را تایید کرده است، افسر ویزا درخواست ویزای تحصیلی وی را رد کرد زیرا از نظر وی متقاضی مهارت علمی لازم برای تکمیل تحصیلات خود در کانادا را نشان نداده است. ریز نمرات ارائه شده توسط متقاضی حاکی از معدل پایین به خصوص در دروس اصلی بود. بر همین اساس افسر پرونده نتیجه گرفت که متقاضی دانشجوی با حسن نیت نیست و برنامه تحصیلی انتخاب شده غیر منطقی است.

علاوه بر این، دادگاه حکم داد که افسر ویزا مجبور نیست توضیح دهد که چرا نمرات یک فرد را خیلی پایین می‌داند، حتی اگر یک موسسه عالی کانادایی دانشجو را پذیرفته باشد.

پیامدهای این مورد این است که افسران ویزا اختیار گسترده ای برای رد درخواست ها دارند. بعلاوه، اگر دانش‌آموز یا دانشجویی با نمرات پایین‌تر هستید، باید سعی کنید استدلال کنید که چگونه این نمرات بر توانایی شما برای تکمیل موفقیت‌آمیز مطالعات پیشنهادی‌تان تأثیر می‌گذارند (یا تأثیر نمی‌گذارند).

نحوه درخواست مجوز تحصیل در کانادا
کانادا یکی از مقاصد پیشرو در جهان برای دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت بالای تحصیل در این کشور، فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی برای کار در طول تحصیل و تبدیل آسان تر به اقامت دائم است.

برای واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای تحصیل، شما باید:

1- نامه پذیرش را از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد تایید دولت کانادا دریافت کنید. (برای دیدن لیست دانشگاه های مورد تایید اینجا کلیک کنید)

2- ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برای پوشش شهریه سال اول و همچنین هزینه های زندگی و حمل و نقل و بازگشت به کشور خود برخوردار هستید.

2- اگر می خواهید در مونترال یا هر جای دیگر در استان کبک تحصیل کنید، گواهی پذیرش کبک (گواهی پذیرش کبک یا CAQ) دریافت کنید.

3- گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشید. متقاضیانی که سابقه جنایی دارند یا برای امنیت کانادا خطری دارند، ممکن است رد شوند. 

4- از نظر پزشکی، سلامت باشید. اداره مهاجرت ممکن است از متقاضی درخواست کند تا معاینه پزشکی را تکمیل کند. 

و از همه مهمتر:
5- افسر مهاجرت را متقاعد کنید که در پایان مدت اعتبار ویزای تحصیلی، خاک کانادا را ترک خواهید کرد.

همچنین، شما باید به محض دریافت نامه پذیرش خود از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی معتبر، برای ویزای تحصیلی درخواست دهید، زیرا زمان پردازش ویزاهای تحصیلی ممکن است متفاوت باشد.

چنانچه برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادا و ویزای تحصیلی این کشور نیاز به کمک و راهنمایی داشتید، از طریق این صفحه با همکاران ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

به قلم: Julia Hornstein

به گزارش: CIC News

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *