جمعیت کانادا تا دقایقی دیگر به 40 میلیون نفر می رسد!

بر اساس بیانیه مرکز آمار کانادا، انتظار می رود که جمعیت کانادا امروز و تا دقایقی دیگر از مرز 40 میلیون نفر فراتر رود.

مرکز آمار فدرال از مدل سازی ” ساعت جمعیت ” برای تخمین جمعیت کانادا در زمان واقعی استفاده می کند و بر اساس این الگو، انتظار می‌رود که پیش از ساعت 3 بعدازظهر روز جمعه 26 خرداد 1402 به مرز 40 میلیون برسد.

آنیل آرورا، آمارگیر ارشد در بیانیه ای رسانه ای گفت: «این یک نقطه عطف هیجان انگیز برای کانادا است. این یک سیگنال قوی است که نشان می دهد کانادا یک کشور پویا و پذیرا و پر از پتانسیل باقی می ماند.

نرخ رشد جمعیت کانادا در حال حاضر 2.7 درصد است. مرکز آمار کانادا می گوید که این بالاترین نرخ رشد سالانه از سال 1957 است، زمانی که کانادا در اواسط دوران شکوفایی خود پس از جنگ قرار داشت.

آقای ماتی سیمیاتیکی مدیر مؤسسه زیرساخت و استاد بخش جغرافیا و برنامه ریزی در دانشگاه تورنتو، معتقد است که نقطه عطف جمعیت فرصت ها و چالش هایی را برای کانادا ایجاد می کند.

او گفت: “این به رسمیت شناختن این است که ما کشوری هستیم که مدتی است در حال رشد بوده ایم، کشوری هستیم که همچنان مردم را جذب می کند و مکانی جذاب برای تازه واردان است.”

جمعیت در سال گذشته (2022) بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت

به گفته مرکز آمار، جمعیت کانادا در سال گذشته 1.05 میلیون نفر افزایش یافت و حدود 96 درصد از این افزایش به دلیل مهاجرت بین المللی بود.

آقای سیمیاتیکی می گوید که کانادا باید افراد تازه وارد را جذب کند تا مشاغل خالی را با بازنشستگی افراد بازنشسته پر کند.

او گفت: «از منظر اقتصادی، تازه واردان هم برای پر کردن مشاغلی که در اینجا هستند و هم برای ارتباط ما با اقتصادهای خارج از جهان بسیار مهم بوده اند.

سیمیاتیکی گفت، اما جمعیت رو به رشد نیز چالش هایی را به همراه دارد، به ویژه در مورد مسکن.

طبق گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت فروش مجدد خانه در کانادا در سال جاری چهار ماه متوالی افزایش یافته است. میانگین قیمت فروش یک خانه در ماه آوریل – ماهی که جدیدترین اطلاعات در دسترس است – 716000 دلار بود.

سیمیاتیکی گفت که کانادا نیاز فوری به ساخت مسکن بیشتری برای پذیرش جمعیت رو به رشد کانادا دارد.

او گفت: “ما در تنگنا هستیم. ما واحدهای کافی را در سراسر کشور به ویژه در سطوح مقرون به صرفه نمی سازیم.”

در عین حال وی بر این باور است که جذب نیروی کار ماهر بیشتر می تواند نیروی کار مورد نیاز برای ساخت مسکن بیشتر را نیز تقویت کند.

طبق آمار کانادا، جمعیت کانادا در سال 1997 به بیش از 30 میلیون نفر رسید و در صورت ادامه روند فعلی، می تواند در اوایل سال 2043 به 50 میلیون نفر برسد.

پایان خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *