بیمه مسافرتی (داخلی | خارجی)

بیمه مسافرتی یکی از خدمات کاربردی بیمه اشخاص است که مسافران را در مقابل حوادث مختلفی که ممکن است در حین سفر پیش بیاید بیمه می‌کند. در واقع با خرید بیمه مسافرتی شرکت بیمه متعهد می‌شود که هزینه‌های پیش‌بینی ‌نشده سفر از جمله خسارت‌های جانی مثل هزینه‌های درمانی و پزشکی فوری و خسارت‌های مالی که شامل مواردی مانند هزینه‌های گم شدن مدارک شناسایی، چمدان و بار، لغو پرواز و … می‌شود را تا مبلغی که در بیمه‌نامه نوشته شده جبران کند.

بیمه سفر خارجی بهترین راه برای جبران یا کاهش خسارت‌های رخ داده در سفر و بهترین تضمین برای داشتن سفری مطمئن است. مخصوصا اینکه هزینه‌های پزشکی در بعضی از کشورها بسیار سنگین بوده و استفاده از آن‌ها بدون پشتیبانی بیمه‌ بسیار گران تمام می‌شود.

در وبسایت “رویال ویزا سنتر”، ما با افتخار خدمات بیمه مسافرتی را برای سفرهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهیم.

پوشش‌های بیمه مسافرتی
منظور از پوشش‌های بیمه مسافرتی خسارت‌‌ها و حوادثی است که در بیمه‌نامه ثبت شده و شرکت بیمه متعهد به جبران آن‌ها است. اصلی‌ترین پوشش‌‌های بیمه مسافرتی شامل موارد زیر می‌شود:

مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد:

شرکت های بیمه معمولا برخی حوادث و خسارات را در بیمه‌نامه جبران نمی‌کنند. مثلا خطرات تحت پوشش بیمه مسافرتی خارج از کشور شامل موارد زیر نخواهد بود:

مدت اعتبار بیمه مسافرتی

اعتبار بیمه‌نامه از زمان خروج از کشور و هنگام خوردن مهر خروج بر روی گذرنامه آغاز می‌شود. البته بعد از صدور بیمه مسافرتی، بیمه‌شده مدت مشخصی برای خروج از کشور فرصت دارد. این مدت برای بعضی شرکت‌های بیمه شش ماه و برای بعضی دیگر تا یک سال است.

مدت اعتبار بیمه مسافرتی ۹۲ روز متوالی است. یعنی حتی اگر شما بیمه مسافرتی یک ساله خریداری کنید، باید هر ۹۲ روز به کشور بازگردید، چون از روز ۹۳ ام به بعد دیگر تحت پوشش این بیمه نخواهید بود.

سقف تعهدات بیمه مسافرتی

منظور از سقف تعهدات بیمه مسافرتی، حداکثر مبلغ پرداختی شرکت بیمه برای جبران هزینه درمان یا خسارت بیمه‌شده است. سقف تعهدات بیمه‌ سفر خارجی معمولا قابل انتخاب است و خریدار بیمه می‌تواند براساس مدت سفر، کشور مقصد و همچنین وضعیت سلامتی خود از بین دو یا چند سقف تعهد یک مورد را انتخاب کند.

استعلام قیمت بیمه مسافرتی

عواملی که روی قیمت بیمه مسافرتی تاثیر می‌گذارند متنوع هستند. اما سه عامل زیر اصلی‌ترین عواملی هستند که می‌توانند روی قیمت بیمه مسافرتی خارج از کشور تاثیر می‌گذارند:

۱. سن مسافر: یعنی هرچه سن مسافر بیشتر باشد یا مدت اقامت طولاتی‌تری در مقصد داشته باشد، باید مبلغ بیشتری باید برای خرید بیمه مسافرتی پرداخت کند.

۲. مدت سفر: همچنین هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور برای سفر به چندین کشور بیشتر از بیمه‌نامه برای سفر به تنها یک کشور خواهد بود.

۳. مقصد سفر: همچنین هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور برای سفر به چندین کشور بیشتر از بیمه‌نامه برای سفر به تنها یک کشور خواهد بود.

عوامل موثر در تعیین قیمت بیمه مسافرتینحوه محاسبه در فرمول تعیین حق بیمه
سن مسافر

تا 12سال

13 تا 65 سال

66 تا 70 سال

71 تا 75 سال

76 تا 80 سال

80 سال به بال

مدت سفر

1 تا ۷ روز

۸ تا ۱۵ روز

۱۶ تا ۲۳ روز

۲۴ تا ۳۱ روز

۳۱ تا ۴۵ روز

۴۶ تا ۶۴ روز

۶۳ تا ۹۲ روز

شش ماهه

یک‌ساله

مدت سفر

براساس مناطق جغرافیایی که در بالا گفته شد

می‌تواند یک سفره تا چند سفره باشد

بیمه مسافرتی ارزان

اگر قیمت بیمه مسافرتی برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید برای کم کردن هزینه‌های خود، یک بیمه مسافرتی ارزان بخرید. به این طریق که برای بیمه‌نامه پوشش‌های کمتر و سقف تعهدات پایین‌تری انتخاب کنید تا قیمت نهایی آن کمتر شود.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرت خارجی و روش‌های آن یکی از سوالات رایج در بین افرادی است که بیمه شده‌اند. برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی می‌توان از یکی از دو راه زیر استفاده کرد:

   1. بیمه‌شده موقع بروز حادثه، با شماره شرکت کمک رسانی که روی بیمه‌نامه مسافرتی درج شده است تماس بگیرد و با اعلام نام، شماره بیمه‌نامه و مدت اعتبار آن، حادثه رخ داده را توضیح بدهد. در این حالت شرکت کمک رسان بر اساس حادثه رخ داده اقدامات لازم را انجام می‌دهد و هزینه خسارت را به صورت مستقیم یا از طریق ارگان مربوطه (مثل بیمارستان و …) پرداخت می‌کند.

   2. گاهی امکان پرداخت خسارت در کشورهای خارجی توسط شرکت‌های کمک رسان وجود ندارد. در این حالت بیمه‌شده باید هزینه‌ها را خودش پرداخت کند و بعد از بازگشت به کشور، با ارائه صورت حساب هزینه‌های پرداخت شده، خسارت خود را از شرکت بیمه بگیرد.

معمولا برای گرفتن خسارت بیمه مسافرتی مدارک زیر لازم است:

اصل بیمه‌نامه مسافرتی

اصل و کپی گذرنامه

اصل فاکتورهای پرداخت شده

گزارش های مربوط به هزینه (گواهی فوت، کپی شناسنامه، گواهی پزشکی بیمارستان و غیره)

سوالات متداول (FAQ)
مدت بیمه درمان مسافرتی چند روز باید باشد؟

طبق تعداد روزهای سفر مسافر (ولی بر اساس آیین‌نامه بیمه مرکزی کشور مدت اقامت نباید بیشتر از 92 روز متوالی باشد).

بله؛ برای استفاده از بیمه‌نامه مسافرتی، حتماً باید به هنگام خروج از کشور مهر خروج از کشور در پاسپورت مسافر درج شود. به همین دلیل مبدأ سفر باید ایران باشد. مسافری که بیمه‌نامه مسافرت خریداری کرده، نمی‌تواند برای شروع سفر کشور دیگری را بعنوان مبدأ سفر انتخاب کند.

در شرایط عادی خرید بیمه‌نامه مسافرتی بجز برای گرفتن ویزا، اختیاری است.

داشتن بیمه مسافرتی برای گرفتن ویزا از سفارت خانه کشورها الزامی است. بخصوص کشورهای عضو شینگن.

همچنین در صورتی که مسافر ویزای چند ساله داشته باشد و یا اقامت کشوری را دارد، خرید بیمه مسافرتی برای سفر به خارج از کشور الزامی نیست.

خیر؛  تاریخ شروع بیمه‌نامه مسافرتی از تاریخ آغاز سفر خواهد بود. (بیمه شدگان بلافاصله بعد از شروع سفر به خارج از ایران، می‌توانند از مزایای بیمه مسافرتی در سراسر جهان استفاده کنند؛ یعنی از زمانی که مهر خروج از کشور در پاسپورت درج می‌گردد).

خیر؛ در این موارد می‌توان بیمه مسئولیت (بیمه مسئولیت مدنی تورها) و بیمه حوادث خریداری کرد.

بعد از صدور بیمه مسافرتی، معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه برای خروج از کشور فرصت دارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *